понедељак, 28. јануар 2013.

Upotreba Feng Shui simbola 2. deo - brz rast i prosperitet





U prethodnom postu, na ovu istu temu, sam navela da je simbolika najznačajniji deo Feng Shuia.  Korišćenjem istih u svakodnevmom životu obezbeđujemo sve ono što bismo želeli da nam u životu bude lakše dostupno tj. da nam život učini lepšim  i srećnijim u svim segmentima.
Podsetimo se da  razno voće, drveće, ptice i prizori  U Feng Shuiu imaju i raznu simboliku.
Za dobar Feng Shui prikaz se npr. smatra slika na zidu, na kojoj je predstavljena puna činija, korpa, raznoraznog voća ili čak povrća, a koja se stavlja na zid u trpezariji. Ovakav prizor je, mnogi se sećaju, bio čest na zidovima starih kuhinja naše bake. Ne samo da je osvežavao svojim koloritom prostor u kojem se onda jelo, u kojem se porodica okupljala, već su ondašnji ljudi i ne znajući, ali svakako zahvaljujući svojoj intuiciji koja je, složićete se, nekada bila izraženija kod svih nas, privlačili u svoje domove obilje, berićet, kako se to nekada nazivalo. Tako i danas, jedan takav prikaz, slika, treba da krasi svaku trpezariju, prostor za obedovanje jer se po Feng Shuiu to smatra da će ono što ta slika simbolizuje, doneti u naše domove takođe punoću i obilje.
Slike ili čak i figurine voća su veoma jaki simboli u Feng Shuiu.
Feng Shui smatra da voće kao simbol pomaže fertilitet, sposobnost začeća i rađanja.

Tako npr. nar simbolizuje obilje, zbog puno koštica koje ima u sebi. Posebnu jačinu ima nar čija je spoljašnja boja žuta ili zelena, a roze ili crvena iznutra.
Breskva je jedan od simbola dugovečnosti.
Simbol za dugovečnost je i bambus.


Bor je npr.  drvo koje takođe simboliše dugovečnost, zdravlje i prosperitet i izuzetno je jak simbol ako se postavi negde u središte kuće ili stana i  veoma je dobar simbol za pojačavanje lične energije domaćina kuće postavljen u SZ delu kuće ili stana.



Svi smo u kineskim prodavnicama imali prilike da vidimo tronogu žabu, ali i u mnogim od naših stanova. Kinezi smatraju, a Feng Shui to potvrđuje, da je tronoga žaba simbol bogatstva i prosperiteta.


Poznati kineski novčići takođe simbolizuju bogatsvo i  prosperitet, a Feng Shui preporučuje da se nekoliko novčića “ukopa” u prag kuće ili  stana, prilikom useljenja, da u prostoru u kojem ćemo živeti uvek ima dovoljno novca.

Osim ovog, slika broda, ili čak figura punog broda, takođe simbolizuje prosperitet i obilje.
U zavisnosti ko koji segment svog života  želi da poboljša takvi se simboli i koriste.
Mnogi znaju da se za poboljšanje emotivnih i međuljudskih odnosa koriste npr. vaze u paru. One donose harmoniju i  dobru energiju. No, obavezno bi trebalo da su pune cveća.  Da li će to biti sveže cveće ili svileno cveće, ostavlja se da odabere onom ko živi u tom prostoru po svom sopstvenom ukusu, ali se u njima nikada ne treba držati suvo cveće jer je suvo cveće mrtva energija i  kao takva kvari prisutnu, životnu energiju u stanu ili kući.
Takođe, dve ribe, kao prikaz, ili još moćnije, dve patke bilo kao figure bilo kao slika, plasirane u segment emotivnih- međuljudskih odnosa, ove dovode u red ili do najboljeg mogućeg odnosa, ne retko i  do savršenstva.

Figura konja, ili slika konja,  plasirana u segment kuće ili stana u SZ delu donosi stabilnost i čvrstinu oca, tj. muškarca u porodici, koja je neophodna, po Feng Shui filozofiji, da bi se održao balans porodice i unapredio njen prosperitet.
I kao što sam već napomenula sad nešto o brzom rastu i prosperitetu, što svako on nas priželjkuje da ima prisutno u svom životu.
U ovu svrhu se najčešće koriste kao simboli slike koje predstavljaju pokret.

Feng Shui smatra da ove slike pokreću energiju. To mogu npr. biti voz u pokretu, avion u letu, balon na nebu, reka koja teče, ali reka koja teče krivudavo.


Slika delfina u skoku, ptica u letu, brod koji plovi kroz normalno uztalasan okean ili more, pejzaži lepih predela kao što je nebo iznad planina, slika proleća kada se priroda budi , vodoskok ili gejzir, pružaju osećaj slobode i simbolišu upravo to, slobodu, brz napredak i daju energiji zamah, čime se poboljšava ili unapređuje karijera onih koji to žele.
Naravno, sve to treba i plasirati u tačno određeni ugao tj. mesto karijere, a to je  N.
Treba uvek imati u vidu da sa simbolima nikada ne treba preterivati, tj. pretrpavati prostor u kojem živimo. Oni mogu da se menjaju sa vremena na vreme, što je čak i  preporučljivo.
Ovo su neki od simbola u Feng Shuiu i uopštene smernice o upotrebi istih u svakodnevnom životu i  ukoliko ih pravilno upotrebite, mogu vam doneti mnogo dobrog.

No,  ne zaboravite da oni deluju  tek posle  osmog dana od momenta postavljanja, zato, obratite pažnju na to, a nije loše da pošaljete i  povratni odgovor ima li, ili nema pomaka u odnosu na ono  što je bilo pre njih.

11 коментара:

  1. Jedna dopuna - onaj žabac s paricom u ustima bi trebalo da stoji, po kineskom verovanju, u levom uglu sobe.

    ОдговориИзбриши
  2. Tačno, ali u levom dijagonalnom uglu sobe, ako se gleda od ulaznih vrata te sobe okrenut prema unutra. I to svake sobe. Samo, to je pojednostavljen način, dok način po kompasnim direkcijama kaže, da žaba treba da stoji u JI sektoru kuće ili stana. Takođe, može se postaviti u svaku prostoriju, u svaki ugao novca kako ja to kažem da bi mi bilo lakše:)

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман05. март 2013. 09:58

    Sta biste mi preporucili kao motiv slike za dnevnu sobu buduci da mi je ostao slobodan samo zid na juznoj strani i na zapadnoj strani....??? Hvala !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ovaj post sam pisala uopšteno, znači da bi predloge iz njega mogli da iskoriste i oni koji ne znaju ništa o Feng Shuiu, i o kojima ni ja ne znam ništa precizno, te i Vama Anonimni odgovaram uopšteno:)
      Predlažem Vam da na južni zid stavite sliku ptice, ili ptica, po sopstvenom izboru, dok bi na zapadni zid u obzir došao pejzaž rane jeseni, možda sa jezerom u sredini, sa još uvek prisutnim koloritom zelene boje. Ukoliko Vam se slaže uz ostali enterijer možete čak staviti i sliku karte sveta ili globusa.
      Srdačan pozdrav.

      Избриши
  4. Анониман06. јун 2014. 22:53

    Vec duze vreme citam o Feng shuiu. Vas post mi se mnogo dopao,moze dosta da se nauci iz njih. Jel mozete da mi kazete sta da uradim po pitanju posla, to polje mi jako lose ide? Srdacan pozdrav :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vrlo je teško, a i rizično, u smislu da se ne uradi pogrešno, davati savete bez ijednog podatka o Vama samima, jer se Feng Shui za precizne podatke, npr. pitanja unapređenja posla, radi po naosob. Javite mi se na imbox. Hvala što čitate blog :)

      Избриши
  5. Bas koristan post, kao i ostali o feng shui-ju. I napisali ste ga razumljivo i prijemcivo. Ja sam od drugarice bas dobila dve drvene patke za rodjendan. Jos uvek uspevam da ih obe sacuvam od malog sina :) Da li postoji neko posebno mesto u dnevnoj sobi gde bih trebala da ga drzim?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Te patke simbolizuju zajedništvo te su samim tim veoma povoljne da se drže negde u vašoj spavaćoj sobi, ako je imate, a ako ne onda u JZ delu stana, ili u JZ uglu dnevne sobe. Hvala na komentaru :)

      Избриши
  6. Postovana OljaKa,
    Danas sam prvi put procitala vas blog i jako mi se dopao. Bas ovih dana trazim i gledam umetnicke slike sa mrtvom prirodom i vocem i posebno narom. Sve umetnicke slike koje sam nasla su tamnije boje , a nijedna nije sa zutom bojom. Tako sam i naisla na vas blog, trazeci slike sa vocem i narom. Prijatno sam se iznenadila da je to odlican izbor za trpezariju. Takodje sam gledala i umetnicke slike sa jedrenjacima.
    Zato sam se zainteresovala da pokusam da pronadjem figure jedrenjaka, ali nisam uspela. Takodje sam htela da procitam autora na slici sa zutim narom i vocem, nisam ni to uspela.
    Pa bi vas najlepse molila da mi pomognete gde mogu da se pronadju kvalitetne figure koje predlazete, jedrenjak, patkice itd. I ako znate autore slika koje ste predlozili bila bih vam zahvalna.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jelena Dj hvala na komentaru i hvala što čitate moj blog :) Sve slike, koje koristim u svojim tekstovima, uglavnom potiču sa Googla. Nekad to naglasim, nekad ne :( Ove sve, iz ovog posta su sa Googla. Slike nara, videla sam na Google, dosta radi slikarka Marija Pavlova. Za ostale verujem da biste mogli da sve i sami pronađete po svojoj želji, takođe na Google. Što se tiče figura, simbola z aprimenu Fenf Shui-a, one se mogu sve, kupiti u bolje snabdevenim kineskim radnjama. Posebno ako idete u inostranstvo tamo je veliki izbor :)

      Избриши
  7. Zaboravila sam da dodam da pitam za autore slika zato sto ako su dostupni slikari mogu da se naruce slike po zelji.

    ОдговориИзбриши

Radovalo bi me da saznam vaše mišljenje o ovoj temi :)