недеља, 23. фебруар 2014.

Snovi ili java







Sedim i čekam je već duže od dvadeset minuta. Mogla je da se javi, ili da će kasniti, ili da ne može da dođe. Ne liči na nju da kasni. Ah, dobro je, evo ide.



  • Gde si do sad, već sam se zabrinula.
  • Izvini, loše sam spavala i eto, sva sam usporena. Ne bih da dižem uzbunu bez preke potrebe, ali sve lošije spavam u poslednje vreme i definitivno to nema veze sa punim mesecom, jer je prošao.
  • Ajde, pričaj, vidim da ima još nešto.
  • Kako znaš? Vidi se?
  • Znaš da si ti za mene uvek bila otvorena knjiga.
  • Ima. Nešto sam zbunjena i..
  • Nemoj mi reći da je u pitanju muškarac? Ja danas častim. Konačno da se i ti opametiš.
  • Čuj, znam šta misliš o tome što sam ja svih ovih godina, od kad se Milan razboleo, čuvam muških pantalona, što sam Penelopa, kako često umeš da mi kažeš, ali ima tu mnogo više od moje želje da ostanem fina i verna, čak iako ne sporim da si delimično u pravu. Ti zaboravljaš da godine lete. Ti si mlađa od mene i to ne osećaš toliko kao ja. Uzgred, prilično sam sebe podredila svima i.. pa što da se lažem, dobrano sam se zapustila. Pogledaj, ne šminkam se od kad više ne radim, ne čupam obrve, debela sam, nosim isključivo pantalone jer se u njima osećam slobodno i udobno, nosim duboke, pamučne gaće i veš, sve stavljam na stranu kad je Milan u pitanju, meni šta ostane, ako ostane.
  • Kao i uvek, prestroga si prema sebi. To su sve stvari koje se daju razrešiti u jednom danu, a ti, ti si poznata kao čovek od akcije, posebno ako doneseš odluku. Onda, odstupanja nema. Uostalom, na dijeti si, kilograme ćeš skinuti, a i znaš sama da sam ja pristalica one stare narodne; Bolje da ljulja nego da žulja. Godine koje imaš nosiš dostojanstveno, a uostalom izgledaš bar pet, ako ne i više, godina mlađe, imaš predivan osmeh koji pleni, malo li je?
  • Kad bi te neko slušao rekao bi da sam kao lutka sa naslovne strane, ali u najboljim godinama, tj. kao Evropa, stara ali još uvek nedovoljno istražena. Govoriš baš kao da si mi sestra, pristrasno, ali, prijaju mi tvoje reči.
  • Ajde pređi na stvar, pričaj, o čemu se radi?
  • Malo sam zbunjena. Znam da u svemu izrečenom ima dosta šale, ali, ako je suditi po onom u šali je i pola zbilje, onda je bilo i udvaranja. Ne mogu da se otmem tom utisku.
Sve je počelo time što sam ja nešto napisala i...
  • Napisala sam nešto, interesuje me tvoje mišljenje, pa eto, kad stigneš, a ti pogledaj. Ništa obavezno.
  • Dobro, ništa ne obećavam imam neke obaveze.
  • Nije hitno, kad stigneš, značilo bi mi.
  • Možda me vi žene podstaknete, mada je jedna uvek bila dovoljna za to.
  • A možda ti raspomame vijuge, ako ništa drugo, a i to je već nešto. Trening.
  • Ha, ha, ha ili ja njima, nešto će da bude. Odoh da završim posao koji sam započeo pa ću posle da pogledam, mada imam već sličan poziv i trebalo bi da to odradim po prioritetu.
  • Pa imaš izbor, ona je  mlađa.
  • A ko kaže da je mlađe slađe? Možda ne misle svi tako. Ja sigurno ne mislim, za druge, ne znam.
  • Ti bi po onoj narodnoj; Od matore koke se supa pravi. Kako god, baš me zanima tvoje mišljenje, a mislim da ćete i razveseliti da to pogledaš. Mnogo si ozbiljan u poslednje vreme.
  • Jeste, najbolja je supa od starije koke.
  • Ja sam na dijeti, ne jedem supu. Bilo kako bilo, ne mislim da sam za bacanje, ne još.
  • Ma kakva crna dijeta, šta će ti to? A i nisi za bacanje, naprotiv.
  • Hoću da skinem višak kilograma jer mi smetaju. Dobro mi ide i neću da odustanem. Ne želim da se zbabim pre vremena jer je moj mentalni sklop još uvek mlad. Znaš ono, duh nikad ne stari. Šta ti radi anđeo?
  • Zeza krizu, šta drugo.
  • Znači, uživa.
  • Uz mene je lako uživati.
  • Baš si šeret. Ajd' idi radi. Pozdrav.
...
  • Alo, šeret je pogledao.
  • I? Odoh da vidim. Sviđa mi se, imaš odgovor.
  • I ti se meni sviđaš pa ti ne odgovaram. Šalim se..
Neće san na oči pa to ti je. Čitaj knjigu, ne valja, ima da osvanem. Gledaj TV, dosadno, sve same borilačke veštine i krv do kolena, a noć je.
Bulji u komp, ima li kog na vezi?



  • Ne daju ti šereti da spavaš?
  • Ih kad bi to bilo, ali dešava mi se često da ne mogu da spavam, a sutra kad ustanem posle takve noći, budem ko zombi.
  • Od sad ima da uzmem obavezu da te uspavljujem na vreme, pa da budeš kao nova.
  • Popila sam malo pre čaj, verujem da će mi pomoći. Mora da postajem ingeniozna u ovim poznim godinama.
  • Mani se tih poznih godina, ti si sad u najboljim godinama.
  • Bečka škola, istureno odeljenje …Treba biti realan, maksimalno.
  • Ja sam realan.
  • A što ti ne spavaš? Radiš nešto?
  • Dremnuo sam malo po podne, upravo sam se spremao za spavanje, kad vidim, tu si, pa da te malo čačnem.
  • Moja mana, da uradim sve do perfekcije.
  • Nije to baš uvek mana, dobra je to osobina, Mora da si neka devica u horoskopu.
  • Nisam, dupli vazdušni znak, Afroditino dete, Saturn i Merkur, jedan mračnjak drugi mudrijaš. Super kombinacija, kad bismo se šalili.
  • Koliko se ja razumem to je dobra kombinacija za ženu.
  • Eh da. Ceo život težiš za nekim balansom, a opet, ne mogu uvek da budu i vuci siti i ovce na broju čak i kad svojski zapneš. A ti, koji si ti znak?
  • Ovan/Lav.
  • Uh, teška kombinacija. Tvrdoglav si do bola, ali i egocentrik. Mi, kralj Luj..
  • Ha, ha, ha...reče mi ga ti gospođo u pola reči.
  • Šta, potrefila sam? Znam da jesam. Zanima me astrologija, onako, baš.
  • Sad znam ko će da mi gleda u natalnu kartu.
  • Ja? Nema šanse. Ne umem ja to. Mene to zanima kao mogućnost prepoznavanja karakternih osobina kod ljudi.
  • Ma šalim se bre i okrećem na neko ispijanje kafe, peckam. Kakvo bih ja to muško bio da ne peckam prijatnu ženu.
  • Pijem samo dve kafe dnevno, budilnik kafu i drugu oko podne, znači, neizvodljivo.
  • Pa nemam ja ništa protiv jutarnje.
  • Čoveče prošlo je pola dva!
  • Jel da te smaram još malo ili da te povedem?
  • Nešto sam bila radoznala ovih dana, pa pročitah kao nešto šta ste bili u prošlom životu. Jel veruješ ti u reinkarnaciju? Ne bih da te davim...
  • Ni na koji način me ne daviš. Naprotiv. Verujem, ne nešto preterano, slepo, ali, verujem. I šta si ti bila u prošlom životu?
  • Doktor, pa med. sestra, pa opet doktor i okreni, obrni, brinula za druge, pre, onda, a evo i u ovom životu isto. E onda to postane problem, uđe ti u krv, da brineš za druge više nego za sebe, i onda stalno sebe pretpostavljaš drugima. Drugima lepo, udobno, tebi...dosadi. Umoriš se.
  • Ne spominji mi med. sestru u ove sitne sate. Odmah ću da smislim da mi nije dobro i da te zovem da me paziš .
  • Šta tebi fali? Zdrav si ko dren, vidi se na slici.
  • E pa dobro, pošto je i meni sudbina da brinem o drugima i u tome se pronalazim, onda ćemo da brinemo jedno o drugome. A izmisliću da mi nešto fali, samo ako znam da si brižna, a još med. sestra.
  • Ne možemo. Nismo kompatibilni. Nisi ti moja polovina jabuke, a nisam ni ja tvoja. Ali, zato možemo da budemo super drugari, onako, do koske.
  • Ih bre, kako ti sve ozbiljno. I režeš, kao nožem. Ja već smatram da smo super drugari.
  • E, pa i kod mene bude po nekad što na um to na drum. I ja mislim da smo super drugari. Eto, koji bi mi to drugar pravio društvo u ove sitne sate, ako ne pravi. Ajde, idi da odmaraš i hvala na društvu.
  • Nema na čemu, ne zahvaljuj se. Drugari i prijatelji i za to postoje.
  • Laku noć.
...

  • Dobro šta je tebi tu čudno i nepoznato? Čovek ti se udvarao , to je očigledno kao što je danas očigledno da je dan sumoran i oblačan. Kako sam ja ukapirala to je radio baš onako lepo, kao nekad, u tvoje, pa i u moje vreme, nenametljivo, onako suptilno,  muški trapavo, ali prikladno. Šta sad tu ne valja? Hoćeš da ti kažem?
  • Reći ćeš mi čak iako ti kažem nemoj, tako da, reci!
  • Ne valja što si se ti uplašila, što si ustuknula, što si bila neprijatno reska, ma ne valja bre što si zaboravila da si žensko. Džaba što si i ti njega malo čačnula, izokola, ali to je bilo čisto neko tvoje opipavanje da se uveriš dal sanjaš ili je java, tj. kako si lepo rekla dal nisi za bacanje. Za bacanje si, nego šta, ako možeš da kažeš čoveku onako oštro; ti nisi moja polovina jabuke. Ma nemoj. Kao da si je pa našla pa se sad razmećeš. I on se povukao. Logično. Naravno i ja bih da sam bila na njegovom mestu.
  • Ti si izgleda zaboravila da je između nas jaz od kuuuuusur godina?
  • Pa šta? Jel to danas kao čudno? Koliko si puta i sama rekla da je sasvim normalno da ako muškarci šetaju mlade devojke pored sebe da to isto mogu i dobro očuvane i lepo odnegovane žene kod kojih godine nisu ostavile traga da mogu da se nose sa tim.
  • Ama ženo, nisam ja Šer? Niti sam ja dobro očuvana roba, niti sam negovana, a o seksepilnosti da i ne govorim. Znaš li ti da sam ja skoro zaboravila da hodam u visokim potpeticama?
  • Daj, počinješ da mi ideš na živce. Govoriš o stvarima koje su trenutne, znači, promeljive. A hodanje na štiklama ti je kao i vožnja biciklom. Kad jednom naučuš, ne zaboraviš nikad. Ustvari, dolazim do zaključka da ti tražiš izgovore i opravdanje za negiranja sebe kao žene. Osim tog, ajde usudi se da mi kažeš samo da ti nije prijalo to tzv. čačkanje i onda ću da se dignem i da te ostavim ko ispušenu cigaru, a o kafi, koju smo trebale odavno da poručimo, a i da popijemo, neću ni da razmišljam.

  • Ne. Neću da te lažem. Prijalo mi je. Za trenutak sam se ponovo vratila u mladost, u one godine kad sam umela da sve to iznesem onako kako samo to mladost i ume. A onda se trenutak raspršio u stvarnosti sobe u kojoj sam sedela, moje dugačke pamučne spavaćice, sa čipkom doduše, ali to ništa nije ublažilo golu istinu trenutka. I znam, sve je u mojoj glavi i kočnice, i predrasude, i strahovi, i daj, oladi malo i pusti me da sve to odsanjam jer mi je tako lepše. Neću da razmišljam da li je bilo udvaranje, flert, obostran, jednostran, nije ni važno. Važno je da su trenuci koji su prošli bili lepi i na neki način nestvarni i nezaboravni. Meni bar. Više od tog mi i ne treba i ne želim. Nemoj to da mi kvariš svojim racionalnim razmišljanjem, pusti me da sanjam u nedoumici.

4 коментара:

  1. Posle mnogo godina provedenih na Netu, ja u "dotičnom" dijalogu ne vidim ni "U" od udvaranja... A bivalo je dijaloga raznih... A sanjati, pa što da ne... Moj princ iz mašte je turski glumac, a nikad s njim reč progovoriti neću. :o)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Rehoh lepo, nedoumica, jer je u životu mnogo tog dvosmisleno i često ume da bude po onom starom; Što je babi milo...

      Избриши

Radovalo bi me da saznam vaše mišljenje o ovoj temi :)