уторак, 19. мај 2015.

U potrazi za nišom





Ne znam koliko sam puta pročitala razne savetodavne tekstove upućene blogerima koji imaju svoj blog, kao i onima koji tek žele da otvore blog. Jedan od saveta vezan za smernicu kako da blog postane prepoznatljiv i lako pronađen između miliona blogova u blogosferi je i pažljiv odabir niše. Nekako mi se sam nametnuo zaključak da je  niša veoma značajna, ako iole imam želju da me čitaoci prepoznaju među blogerima kao nekog ko piše, pre svega najčešće, ako ne i uvek, o jednoj interesantnoj temi.

Kud ću, šta ću, mislila sam se? Moj blog je, ako je poznat, a nije baš i da nije, poznat kao jedna interesantna svaštara. Bar mislim da je interesantan, sudeći po reakcijama onih koji dolaze da čitaju sve moje, zapise u trenutku inspiracije, kako ih ja zovem. Ipak, moj blog nema nišu. Mislim, ako ćemo pravo, ima ih više i sve su mi u momentu kad o njima pišem, veoma važne. Da izdvojim jednu, ogrešila bih se o drugu. A i meni su sve interesantne.

Kažu mnogi, iskusni "stari" blogeri; Ma samo piši, važno je da u tome uživaš. Za sad, uvek tako volim da kažem, jer, ne zna se nikad za dalje, ja uživam u pisanju. Nekad manje, nekad više.
 Zavisi, verovali ili ne, ne od mene, već od života u toku i svega što on sobom donosi.

Sve je to lepo i krasno, ali valjda treba da uživa i onaj ko dođe da čita napisano, a ne da, ne daj Bože, stekne utisak, da je došao u neku papazjaniju od bloga.  Mogao bi, bez griže savesti da to i pomisli, kad vidi koliko imam oznaka.
 Taj čitalac mojih pisanija i ne zna  da meni sve te oznake, nekako dođu kao niša u malom, u jednom malom krugu onog što mene interesuje na neki poseban način, možda drugačiji od već viđenog?

Mogu ja da vam objašnjavam svoje porive vezane za svoja pisanja na blogu na raznorazne teme koliko god hoću, a opet, neću pronaći tu svoju, jedinstvenu nišu. Ili hoću, ali, vreme nije sazrelo za to još. 
Ipak, ne dešava se slučajno da me darnu ti savetodavni tekstovi upućeni blogerima jer, ponavljaju se s vremena na vreme, znači, nisu ni malo slučajni. Kako god, uvek sebe pronađem u tome, htela ne htela.  Jer, okreni, obrni, ja nemam jednu nišu.

A i to, ta reč, niša, koja se uvukla u razne oblasti; ekonomiju, trgovinu, internet na velika vrata, je reč francuskog porekla, koja je ranije, dugo predstavljala značenje vezano za udubljenje u zidu u kojem se mogla postaviti neka bista, vaza, kip, ukras u celini gledano. Znači vezana je i za arhitekturu, a da je tako imali smo dugo odomaćen izraz i kod nas; imam malu kuhinju u niši.

Sve u svemu, dođoh do zaključka da je niša, vezana za moje pisanje ipak neka posebna oblast u kojoj i o kojoj najviše pišem, po čemu bih, ja kao bloger, postala prepoznatljiva među blogerima.

Nekako ne mogu da se otmem još jednom zaključku vezanom za pisanje na blogu, a to je da  moje pisanje,  treba da  ima potku tj. da ima empirijski, a ponekad i naučni dokaz i da je to, između ostalog,  najvažnije.

Ubih se tražeći svoju jedinstvenu nišu od svih koje imam, no kako rekoh, sve moje oznake su moje niše. Možda ipak, treba mnogo više, češće da pišem, no što to inače radim, a opet, još kako sam naučila da je mnogo bitniji kvalitet od kvantiteta.

Ustvari, shvatila sam da tragam još uvek za svojom pravom nišom, koliko god ih već imala, a hoću li je naći, rekoh u jednoj svojoj pesmi, samo nebo zna.

Najvažnije je da volim da podelim svoja saznanja i svoje iskustvo, kao i svoje misli i osećanja ponekad, sa onima koji vole da dođu i da ih pročitaju i možda, nadam se, iskoriste sebi za dobro.

Tako, u potrazi za nišom, pišem dalje u nadi da će i spoznaja šta je moja prava blogerska niša doći kad treba, na pravi način i u pravo vreme.

Čekaj, setila sam se, možda vi, koji čitate tekstove na mome blogu znate koja je moja blogerska niša? I da, jeste li uopšte razumeli svu ovu moju zbunjenost vezanu za nišu, a u blogosferi?

PS: Slike su, skoro kao i uvek, sa Google ;)



12 коментара:

  1. Ja sam skroz nova u svijetu blogova, no mislim da je najbitnije pisati iz srca i ne ograničavati se samo na jednu određenu temu. Jer to je onda kao da od stotine knjiga koje volimo izdvojimo samo jednu (što je za mene nemoguće). A i to onda nije to, jer veliki dio nas fali u tim tekstovima što pišemo. I volim kada na blogovima nađem raznovrstan sadržaj jer i sama sam takva da me zanima sve i svašta. Mojoj znatiželji nema kraja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. dragongirl upravo si rekla sve isto što i ja osećam i mislim :) I sama sam, iako u poznim godinama, veoma radoznala i jednostavno ne mogu da izdvojim oblast koja me najviše zanima da bih samo o njoj pisala. Divno si ti to lepo uporedila sa knjigama koje volimo, premda, među knjigama imam svog favorita, ali samo iz jednog razloga; Ta me knjiga razgali i najviše odmori ;) Hvala na komentaru.

      Избриши
  2. Niša je podrazumevajući element onda kada je cilj blogovanja isključivo komercijala, popularnost, uticajnost. Onda bi trebalo da bloger ispolji sve svoje potencijale tamo gde je najbolji, da privuče što veću pažnju čitalaca, sponzora, naručilaca tekstova. Mi koji smo počeli da blogujemo iz sasvim drugih razloga, iako uvek naglašavam da i sami nemamo ništa ni protiv ... ostalog, za nišu nismo ni znali kada smo počinjali, a ipak smo napravili- neke blogove. Koji imaju svoje čitaoce, manje ili više, posećenost, manju ili veću- ali je najvažnije d ami sami od svega toga imamo beskrajno zadovoljstvo. Pisanje.

    ОдговориИзбриши
  3. Svemu ovome, što si ti lepo napisala i objasnila, ja ništa ne bih, ni dodala ni oduzela Neg :) Samo bih se saglasila.

    ОдговориИзбриши
  4. Blog u Srbiji nije isto što i blog u, recimo, jednoj Americi. Čitanost je manja, ako ni zbog čega drugog, ono zbog jezičke ograničenosti. Sa velikom čitanošću možeš da maštaš i o nekom blog-poslu i niši. I takvim blogerima su saveti tok tipa namenjeni. Da ne kažem prepisani.
    Sudeći po posetama na mom blogu, moja niša bi trebalo da bude štetnost Dormeo dušeka. Ludim od tog teksta, a on najviše čitalaca dovodi. No, mene to zanima, kao ni tebe. I moja, i tvoja i Negoslavina niša su život. Zapravo, većine nas. Neka bude i lifestyle, ako lepše zvuči. A tu svašta možeš da natrpaš! Kada budeš htela da prodaješ nešto svojim čitaocima, makar i svoju e-knjigu, izaberi nišu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, ko sestri skitarnik na ovom komentaru i mišljenju. Iskreno, utešila si me. Ja nisam materijalno biće, mislim, novac jeste važan, ali je meni ipak mnogo bitnije sve ono drugo od zarade o kojoj ne razmišljam. Meni je ovaj blog zadovoljstvo i trening za vijuge ;)

      Избриши
  5. Ja Olja sada prvi put čujem za tu blogersku nišu, da budem potpuno iskrena. Niti znam niti me zanima. Ponekad pročitam te neke savete o blogovanju ali pošto sam ja oduvek bila malo na svoju ruku ja to sve zanemarim . Ne baš namerno, ali prosto kada pišem ne mogu da razmišljam o bilo kakvim pravilima. Mislim samo o onome što pišem...
    Kako god, meni se tvoj blog dopada baš ovakav kakav jeste, to si ti. Radoznala, istraživačkog duha, imaš punoooo lepih tekstova i ja tu ništa ne bih ni dodala ni oduzela...:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lepo je znati da ima onih koji misle o jednoj temi isto ili slično, kao i ja. Hvala ti Luna na zaista podsticajnim rečima jer mi mnogo znače.

      Избриши
    2. Ne volim uniformisanost bilo koje vrste. Mi smo svi različiti, imamo različita ili slična interesovanja. Moj blog je moja mala kućica, sklonište od buke i muke koje nam ovaj život nameće. pišem o svemu i svačemu...o onome što me iznervira u nekom trenutku, o nekim dragim ljudima ili dogadjajima, o nekim smešnim situacijama, psujem i bljujem vatru kada mi dođe...ali sve sam to ja...nikakve niše, šabloni ili bilo kakva pravila tu ne dolaze u obzir..bar ja to tako vidim...ko hoće da čita on će čitati jer mu se sviđa kako pišem i neće ga zanimati nikakva pravila...na tvoj blog dolazim kada god uhvatim vremena jer mi se dopada ono što čitam a ne zbog nekih blogerskih pravila...sad se setih one Borine pesme " pravila, pravila da bi nas udavila i u crno zavila..." pozdrav Olja i piši šta ti duša želi :)

      Избриши
    3. Poslušaću te Luna, pisaću i dalje šta mi srce želi, pa ko voli, nek izvoli. Hvala na komentaru, znaš da mi znači ;)

      Избриши
  6. Postoje različite vrste blogova. S jedne strane imamo tematske, a s druge su lični. Prva grupa i jeste profilisana po nišama ili specifičnim oblastima, kao što je to slučaj sa mojim blogom. S druge strane, Vaš blog je kao Vaš lični dnevnik i tu imate pravo i slobodu pisati o čemu god poželite. Kod takve vrste bloga je mnogo važniji pristup i stil pisanja autora, nego sama tema, jer ljudi dolaze po dozu intimnog i treba da se poistovjete s vama. Opet, na tematske blogove ljudi dolaze više iz praktičnih razloga, kako bi se informisali o konkretnim stvarima i takvi blogovi su više komercijalne prirode. Kao što neko reče, bitno je uživati u pisanju, a čitaoci će već prepoznati kvalitet i ono što je autor ugradio u svoj blog.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na lepom komentaru i iscrpnom objašnjenju. Verujte, godi mi jer, zaista, meni je pisanje i razonoda i uživanje i potreba, najmanje želja za profitom, ili slavom. Svakako da bih volela da je moj blog, kao i vaš, prepoznatljiv po nečemu, da se izdvaja na neki način, bar malo. Ipak, mislim da on to već i jeste, jer nekako ne sumnjam da svi oni koji redovno dođu, dođu tek reda radi, već zato što im se nešto dopada.

      Избриши

Radovalo bi me da saznam vaše mišljenje o ovoj temi :)