понедељак, 02. новембар 2015.

Drugarstvu u pohode






Idem do Apatina da tamo vidim Dunav
i Jelenu jednu knjigu da mi potpiše.
Zatim u najlepši grad Sombor kod Vere,
koja ne studira više, al' stalno nešto uči dalje.
Odatle lagano, skoknuću dole, do Novog Sada,
da zagrlim Meri, Veru i Medenu,
a i moju Natu što voli da šeta.
A odatle dalje, pod noge put, da stignem do Ražnja,
gde moja draga Denka čvrstom rukom bašte sadi.
Da joj črpnem koji pelcer i banatsku zemlju
u Perlezu mome rado da zakitim.
Da se brže, trkom, do Palanke spustim i potražim Bracu.
Kod kuće u selu, Šljivoviku krasnom. Nije bitno.
Ukrašću mu jasmin žbun da učvrsti prijateljstvo
i da zamiriše kroz bašticu moju.
A onda do Soko Banje tek da joj se javim.
Ne bi bilo lepo da je mimoiđem.
U Zaječar malo da zavirim, Timok da oglednem,
da Suzanu vidim, ne daj Bože da mi se naljuti.
Da brzom brzinom proletim kroz Bor,
dugarima rukom mahnem, da ostavim trag,
pa trkom do Smedereva kod Nataše jedne
što slikama svojim istoriju stvara.
Pa malo do Grocke, u Gagin lonac da zavirim
i slatko od paprika probam.
Onda da otrčim do velikog Uba, od samo dva slova,
gde stihove nižu u dugačkom redu.
I tako dok hodam, da zavirim svuda
od bačke ravnice do Morave južne, a i šire.
Na zapad, do mora, gde u hladu masline jedna Farah drema.
U more gleda, ne zna šta se sprema,
u ovoj mojoj hodajućoj glavi, koja pero slavi
i drugarstvo širi, do dalekog Beča, gde u hramu slika
hodi jedna Lena od Trebinja, al sa dušom svetskom.
Idem dalje, mesto me ne drži.
Da vidim sve dobre i drage ljude
da ih oživim, zagrlim i prozborim neku.
Život brzo prođe, tek odsjaj je senke
zato valja ljude videti dok dišu,
a ne samo dok redove pišu.
Slova jesu pečat, al pogled u oči mnogo više znači.





26 коментара:

  1. Ili odeš ili okupiš drage ljude kao jučer! Važno je doći do tog pogleda u oči. Ja te čekam u Kragujevcu. Kad imaš vremena, navrati da se vidimo :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Obavezno. Videćemo se sigurno, čak verujem i duže jer nameravam da obilazim gradove u ovoj našoj zemlji Srbiji u kojima nisam bila, a Kargujevac, kao stara srpska prestonica je u planu :)

      Избриши
  2. "al pogled u oči mnogo više znači."
    Te oči mi sada zasuziše.
    Hvala!

    ОдговориИзбриши
  3. Одговори
    1. E ovog puta nije samo obećanje, već jedan dobro razrađen plan. Samo nek je zdravlja Neg :)

      Избриши
  4. Najlepši grad Sombor i Vera čeka te raširenih ruku!

    ОдговориИзбриши
  5. Mislim da mi nismo daleko, miriše mi Vojvodina uz tebe :) Zato ne zaboravi krajnji severozapad Srema, ja sam tu. Imam i pelcera, i semenki, i domaće višnjevače... Šta će nam više?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E Jeco, hvala na pozivu, ali, zbog tebe, i Save (Šumanovića) sigurno ću da dolepršam i u valoviti Srem ;)

      Избриши
  6. Samo se ti spusti lađom niz Dunav, od Apatina do Smedereva, a usput ćemo da te sačekujemo.. Neko u Novom Sadu, hej, neko u Bijograd, a ja u GrockE.. ♥

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala od <3 ! O, bilo bi divno! Ima toliko toga da se vidi i doživi, ali mislim da su najvažniji ljudi!

    ОдговориИзбриши
  8. Srcem ispevano!
    Divno, dirljivo Olja! :)
    Puuuuno pozdrava!

    ОдговориИзбриши
  9. >3 Predivnoooo. Divna emocija. Sjajna tema. Draga moja, još jednom si me oduševila. :) Prisetila sam se pesmice koju sam pevala kao mala "Svi treba da znaju šta drugarstvo znači. Zajedno smo i lepši i jači..."

    ОдговориИзбриши
  10. A mozes da svratis i preko puta do Slankamena da se nagledas Dunava i sa ove strane ,da se druzimo kad smo vazdusnom linijom najblize.Kad procitam uvek se raznezim bas si takva kako te znam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Domina na lepim rečima. Daa, obavezno dolazim i u Slankamen ;)

      Избриши
  11. Odlican ti je plan, i treba da ga ostvaris, a ja te cekam, u Becu, u mom hramu ;)
    Lijep pozdrav, draga Olja <3

    ОдговориИзбриши

Radovalo bi me da saznam vaše mišljenje o ovoj temi :)