субота, 26. децембар 2015.

Nije tačno da je što južnije sve tužnije





Scena prva, glavni grad, 19.12.

Renomirana prodavnica jedne od najpoznatijih vodećih firmi za prodaju i distribuciju tehničke robe. Potrošač ulazi u radnju. Odmah mu prilazi jedan od prodavaca kojih ima dosta i ljubazno ga  pita  šta želi. Kupac pita imaju li na lageru artikle koji njemu trebaju;
 Kombinovani frižider marke “Končar” 
Veliki LCD telvizor  
Ketler bokal firme "Bosch" 
Veš mašinu marke “Gorenje” 
Električni šporet firme “Alfa”-Vranje.

Prodavac kaže imaju sve, osim šporeta.
Ovo SVE su artikli iz bivših jugoslovenskih republika, osim jednog koji je iz Nemačke, znači, svi su iz uvoza, ili ti inostrani artikli. 
Nemaju šporet domaće, naše proizvodnje na lageru.
Potrošač kupuje raspoložive artikle, u subotu, 19.12. i dogovara se da svi do jednog budu dostavljeni na adresu u Sokobanju, u četvrtak, 24. 12. 
Prodavac kaže da će tako i biti i da će 1h pre dostave robe kupac biti pozvan telefonom radi provere da li je kod kuće  i da li je sve u redu. 
Roba treba da bude isporučena do 16h tog ugovorenog dana.
 Kupac kupljenu robu plaća u kešu i odlazi zadovoljan jer smatra da je postigao korektan dogovor.


Scena druga Aleksinac 24.12.

Aleksinac, mali, rustikalan i na svoj način lep grad na obalama reke Sokobanjske Moravice, na jugu Srbije. Okupan zubatim suncem u predprazničnom raspoloženju, sa novogodišnjim ukrasima u izlozima radnji u centru grada. Nasmejani ljudi, užurbano obavljaju svoje poslove. Niko nije nervozan, niko se ne gura, raspoloženi da pomognu i objasne putniku namerniku u njihovom gradu.
Na uglu glavne ulice velika prodavnica tehničke robe. Oko 11h u radnju ulazi potrošač, nije ni stigao do pulta za informacije na kojem je i kasa, pred njim iskrsava nasmejana, mlada prodavačica, malo skupljenih ramena, vidi se da joj je hladno; Izvolite, šta želite?
  • Imate li električni šporet marke “Alfa”-Vranje?
  • Šporeti su na prvom spratu, kaže prodavačica i kreće ispred potrošača u pravcu stepeništa koje vodi na prvi sprat. Pokazuje mu sve šporete željene marke.
Kada je pronašao onaj koji je hteo da kupi, potrošač kaže prodavačici;
  • A cena mu je 21999 din.
Stiže odgovor;
  • Ne, grešite. Ovaj šporet košta 20400din.
  • Kupujem, odmah. Možete li da ga dostavite u toku današnjeg dana u Sokobanju?
  • Kako da ne, ali ne pre pola dva posle podne. Dostava se ne naplaćuje. Uzgred, treba li vam gajtan i utikač?  Znate, šporet se prodaje bez gajtana i utikača?
  • O da.
  • Kolika vam dužina gajtana treba i koji utikač, za monofaznu ili trofaznu utičnicu ?
  • Treba mi gajtan dužine 2,5 m i utikač za trofaznu struju.
  • Hoćete li da vam montiramo gajtan i utikač za šporet, to se ne naplaćuje?
  • To bi bilo izvanredno.
  • Eh da, hoćete li gajtan i utikač bele ili crne boje?
  • Molim vas da budu bele boje.
  • Budite bez brige, sve će biti urađeno. Idemo na kasu.

Kupac na kasi završava sa uplatom kupljene robe, dobija račun za šporet sa belim gajtanom i utikačem za trofaznu struju na iznos od 21349 din. i veoma zadovoljan izlazi iz radnje.

Cena istog šporeta, bez gajtana dužine 2,5 m i trofaznog utikača, u glavnom gradu iznosi
21999 din.

Epilog

Šporet iz radnje tehničke robe u Aleksincu je dostavljen na adresu u Sokobanji u zakazanom terminu istog dana kada je i kupljen, 24.12. Udaljenost Aleksinca od Sokobanje je 31 km.

Roba poručena u renomiranoj radnji u glavnom gradu, dostavljena je u kasnim poslepodnevnim satima sa danom zakašnjenja 25.12. iz niškog magacina.
Niš je od Sokobanje udaljen 60 km.

Potrošač je morao da pozove više puta call centar “renomirane” kompanije za prodaju tehničke robe u glavnom gradu, da bi se informisao i urgirao za poštovanje termina, što nije urodilo plodom, zbog čega je i došlo do kašnjenja od jednog dana, iako su u istoj kompaniji znali, da samo zbog tog kupac odlazi u Sokobanju, da bi bio prisutan na dan isporuke po dogovoru.

Svaka čast prodavačici u prodavnici tehničke robe “Elektrotehna” na iskazanom strpljenju i evidentnoj pomoći kupcu.
Menadžmentu prodavnice “Elektrotehna” sve čestitke za poslovnu politiku i zahvalnost na ukazanom poštovanju potrošača.

Aleksinac ima razloga da bude ponosan na jednu ovakvu radnju gde asortiman ne zaostaje za onim u glavnom gradu, ali gde je očigledno poslovna politika i uvažavanje potrošača, kao i poštovanje dogovora, na mnogo višem nivou od onog u glavnom gradu.


PS: Ovo nije plaćen post. Ovo je priča i utisci iz života o kojima valja pričati i pisati jer dobar glas treba i da odjekne.


8 коментара:

  1. Ima toga svugdje :( Ali dobro je da se piše, zašto oni kojima je stalo da zadrže mušteriju ne bi bili javno pohvaljeni! Često ovim "velikima" nije stalo do malog kupca, pa se tako i ponašaju prema njemu. A baš je taj mali kupac najvjerniji mušterija, plati na vrijeme što mora i dolazi opet ako je zadovoljan

    ОдговориИзбриши
  2. Moji komšije aleksinčani, takvi smo m, divan tekst Olja, baš bih volela da ovaj tekst pročita prodavačica iz Elektrotehne

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Denka za komentar :) I ja bih volela da ga neko iz Aleksinca pročita. Zbilja sam oduševljena poslovnošću i ljubaznošću ljudi iz prodavnice, a i šire ;)

      Избриши
  3. A ja sam pak imala negativno iskustvo u Elektrotehni, otac i ja smo stajali pored prodavaca koji su nesto zapisivali, i cekali da nam se konacno obrate . Posto su nas ignorisali 15 minuta otisli smo u drugu prodavnicu i kupili televizor.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Šteta, ali sasvim sigurno je da postoje i negativna iskustva kao što je vaše. Ipak, treba pomenuti i lepa i ružna sa nadom i namerom da se stvari promene na dobro ili da budu bolje. Hvala na komentaru.

      Избриши

Radovalo bi me da saznam vaše mišljenje o ovoj temi :)