петак, 21. фебруар 2014.

Igrali se blogeri




Svi koji vole da čitaju moja pisanija, kako ja iz milošte zovem redove koje ovde, na svom blogu,  delim  sa vama, znaju već, a i svi vrapci širom Srbije, koliko ja volim svoju dragu Neg
Negoslavu Stanojević, moju drugaricu sa FB, moju drugaricu po peru, tj. po ljubavi prema blogovanju, mada, ja joj ni do kolena nisam, još, kojoj imam da zahvalim što pišem ove redove, jer da me nije predložila da se opet igram, a znala je da volim da se igram, tako ni ovih redova bilo ne bi.
Ipak, memorija je čudo i ne radi baš dobro kod svih, pa ću, kako stari kažu, zlu ne trebalo, da vas podsetim da sve što ona napiše, a piše fenomenalno, verujte mi na reč, možete naći na njenim, čak dva bloga, a znajući nju, mislim da je to samo za sad: 

E tako draga moja Neg, ja ti se lepo zahvalih i oprah dušu pred Bogom :) a sad odoh da se igram ;)
Ne znam da li su ona pitanja, smernice, šta li je to već, za sve putokaz kako da i šta kažemo o sebi, ali da ne bih mnogo talasala, ili nešto pogrešila, jer, znate za ono, ako postoji autor to je njegova lična svojina, makar je on i delio preko neta sa vama, te ću stoga i ja dalje poštovati pitanja koja je i Neg koristila.
  • Blog koji pišem bavi se ...iskreno, svim i svačim. Intimno i ja ga zovem moja svaštara jer na njemu pišem o raznim temama. Mene sve interesuje i zanima, osim virkanja u tuđe šerpe i lonce, mada, ako kuvate nešto što fino zamiriše, volim da virnem. Ipak, nekako izgleda da volim najviše da pišem, onako, duševno, o događanjima u životu, mojem ili tuđem, kako kad i da to pretočim u često, romantično štivo, a po nekad i u srceparateljsko, ali... ja to jednostavno volim i tako osećam.
  • Teme koje me interesuju...su raznorazne i mnoge. Kako već rekoh, ili nisam, radoznala sam više od mačke, te me stoga interesuje mnogo tog. Najmanje me interesuje politika, ali nisam baš duduk i za te stvari. Ona mi se manje sviđa. Žao mi je što nemam više znanja iz tehničkih nauka, ali, kako vreme radi i za mene, učim :)
  • Rado posećujem blogove sledeće sadržine... volim da čitam blogove i često utrošim dosta vremena, a mogu, na to. Posebno volim blogove kao što je npr. Negoslavin, gde nađem puno tog što mi je interesantno, volim, ma koliko to nekome zvučalo starovremski, kulinarske blogove, blogove DIY tipa, uskostručne blogove koji imaju veze sa mojim zanimanjem, medicinom, putopisne, viralne, foto blogove, edukativne blogove, a u poslednje vreme često čitam i blogove iz tehničke sfere ne bih li prosvetlila svoje vidike na tu temu.
  • U toku blogovanja naučila sam... mnogo tog. Trebalo bi mi mnogo papira i vremena da napišem šta sve, a bojim se da bih nešto sigurno izostavila, a onda bi mi bilo žao.
  • U bloger svetu volim... raznolikost razmišljanja, često i na iste teme. To mi pruža mogućnost poređenja i provere.
  • Zarađujem od svog bloga na (sledeći) način...dobijajući energiju, podstrek, od svakog komentara na moje objavljene postove. To je moja nematerijalna plata čija je vrednost meni nemerljiva.
  • Prodaju vršim posredstvom ...reči koje pišem, premda, nije dovoljan broj onih koji će i shvatiti da ono što delim sa njima, moje tekstove, jeste od koristi i njima samima iako se to na prvi pogled ne čini tako.
  • Blogovanje mi omogućava... da delim, poklanjam, kako god to zvali, jer me to čini srećnom i zadovoljnom. Blogovanje mi omogućava razmenu mišljenja sa mnogim od mojih kolega i prijatelja blogera i omogućava mi da učim neprestano.
  • Volela bih da znam da radim...puno tog, samo, bojim se da nemam baš dovoljno vremena da sve to i naučim. Volela bih da naučim da pišem tako da se to što pišem prepričava. Volela bih da naučim da radim dekupaž npr. Volela bih da znam da pišem pesme kao jedna Ljiljana Bralović i mada znam da će mnogi posumnjati, volela bih sve to i više, jer volim da naučim, da znam.
  • Posredstvom bloger druženja naučila sam ... da budem mnogo strpljivija. Jeste, iako imam popriličan broj godina spadam u nestrpljive ljude i ja bih, kao i mnogi, sve, sad ili odmah. Dugo mi je trebalo da spoznam da sve dođe baš tad kad i treba, a blogovanje me je u to još više uverilo.
  • Blogovanje mi je omogućilo...da proširim krug svojih prijatelja. Znam da će neko reći: Koji su ti to virtuelni prijatelji? Tačno, mnogi su, za sad, samo virtuelni prijatelji, ali i iza tih virtuelnih likova su živi ljudi i oni su moj život ispunili na jedan nov, lep, svrsishodan način.
To bi bilo, najkraće što sam mogla o sebi, a mnogi znaju da sam prilično “prostoproširena” osoba, a sad da mojoj dragoj Neg odgovorim na njena pitanja, a znam da je i ona strašno radoznala. Kako znam? Zar mislite da bi mogla onako dobro i lepo da piše da nije ;)

Šta mislite o meni, mojim blogovima, o temama koje obrađujem?

Mislim da to odlično radiš, mislim da su ti blogovi sjajni jer da nisu ne bi za dve godine koliko bloguješ, do sad, imala toliki broj poseta na istim, a teme su takve da im se, lično, često vraćam.

Koje biste teme voleli da nađete na mojim blogovima?

Verujem u tvoj ukus i način pristupa temama koje obrađuješ tako da ništa ja tu ne bih menjala.

Šta mislite koja mi je najslabija točka?

Ja te doživljavam kao jaku osobu te stoga mislim da nemaš slabu tačku.

 Šta mi zamerate?

Nije mi cilj da zvučim udvorički, ali ja tebi ništa ne zameram. Možda je to zato što poštujem ljude, te tako i tebe i svaki tvoj izbor.

 Da li da se maneš pisanja blogova i da se posvetiš samo pisanju knjiga?

Ne volim da se ponavljam, ali često to ne mogu da izbegnem, te će to biti i sad. Mišljenja sam da ti imaš veoma mnogo energije da postigneš sve to skupa zajedno, da pišeš i knjige i da pišeše blogove. Ne mislim da treba da otvoriš još jedan blog, jer bi tako imala više vremena da pišeš knjige, a ne bih volela da prestaneš da bloguješ, jer bi nas mnoge uskratila za raznovrsnost napisanih tema i frekvencu pisanja u kojoj si, bar po meni, za sad nenadmašna. Malo je blogera koji se mogu pohvaliti brojem napisanih tekstova, a u isto vreme i izuzetno čitanih.

Da li da otvoriš još jedan blog?

Ups... već sam ti u prethodnom odgovoru dala odgovor i na ovo pitanje.

 Jeste li čitali moje zaplanjske priče i da li mislite da zaslužuju da se nađu u knjizi?

Rado čitam tvoje zaplanjske priče i apsolutno mislim da zaslužuju da budu publikovane u knjizi da bi i šira čitalačka publika uživala u njima.

 Da li vam je potreban rečnik kada čitate Zaplanjske priče?

Meni nije, ali to je, znaš već, zato što sam  dugi niz godina odlazila u jedno malo selo na obroncima Suve Planine gde se govori identičnim govorom koji se meni sviđa. No, moram da priznam, po nekad me i podsetiš na neke reči koje sam već i zaboravila s' obzirom da odavno nisam bila u južnim krajevima :(

 Jeste li se prepoznali u nekim od mojih tekstova, a da niste pomenuti u njemu?

Nisam i ne bih imala ništa protiv da ti budem inspiracija za neku od tema.

 Koji savet imate za mene, ili dva?

Draga moja Neg, kako već rekoh, ja te doživljavam kao vrlo jaku osobu te stoga mislim da ti saveti nisu potrebni, osim možda, ponekad, razmena mišljenja na po neku temu.

Ovo su moja pitanja za moje drugare blogere koji žele da se igraju:

  1. Zašto ste se odazvali igri “Blogeri se igraju”? Želim surovu istinu ;)
  2. Volite li uopšte da se igrate?
  3. Jeste li nešto naučili iz ove igre?
  4. Koliko mislite da su igre važne u životu i zašto?
  5. Jeste li čitali neku knjigu Erika Berna?
  6. Da li je ova igra dokolica ili ima u njoj više od tog?
  7. Podseća li vas ova igra ne nešto i ako vas podseća, na šta tačno
  8.  Da li biste nešto promenili kod ove igre i šta?
  9.  Jesu li igre potrebne u životu i nama odraslima?
  10. Hoćete li nastaviti da se igrate i da širite igru?
  11.  Da li vam je bilo dosadno? Želim surovu istinu ;)
Volela bih da se ovoj igri pridruže sledeći Blogeri:

“Moj svet”, Jasmina Reduč
“Kreativ Mali Krcimir”
“Maje Zmaje”

Andrea Štengl
Životni trener Suzana Koak
Javorka Filipovic
Moj Cvetni Cvet Suzana
Nataša Cvetković
Peđa Đurović
Milica Marta Denić
Tijana Sonataski


Ukoliko ima još nekih koji bi voleli da se pridruže samo izvolite, bilo bi mi zaista drago.

23 коментара:

  1. Olja, draga, šta da ti kažem, osim hvala... ne samo za ove lepe reči, koje odavno slušam od tebe, još od onog dana kada su te neki prozivali što toliko hvališ jednu početnicu u blogovanju, a ti im odbrusila da imaš svoju glavu za razmišljanje? Drago mi je što te znam, tako karakternu i jaku i znaš šta - ovo nije ni serdarisanje ni vojvodarisanje, nego najiskrenije mišljenje koje se odavno kanim d ati kažem - a jednom sam ti i nešto od toga rekla. Ne znam osobu koja je u NEKIM godinama toliko napredovala kao ti. Tekstovi su ti sve bolji, a to usavršavanje koje poklanjaš sebi i trud s kojim sve radiš i sve postižeš, mogu da budu samo inspiracija. Živa mi bila.

    ОдговориИзбриши
  2. E, pa evo mog komentara:

    1: Zašto ste se odazvali igri “Blogeri se igraju”? Želim surovu istinu ;)
    Zato što volim interakciju. I ovo je dobar vid.
    2: Volite li uopšte da se igrate?
    Da, sa rečima najviše. Sa ljudima - najmanje (mislim - poigravati se, igrati se s ljudima tj. njihovim sudbinama)
    3: Jeste li nešto naučili iz ove igre?
    Bitno je igrati se. Mada sam više voleo vreme kada smo se svi mi više igrali "tet-a-tet"
    4: Koliko mislite da su igre važne u životu i zašto?
    Veoma su važne. Podstiču kreativnost.
    5: Jeste li čitali neku knjigu Erika Berna?
    Na žalost, ne.
    6: Da li je ova igra dokolica ili ima u njoj više od tog?
    Nemam vremena za dokolicu.
    7: Podseća li vas ova igra ne nešto i ako vas podseća, na šta tačno
    Na spomenar.
    8: Da li biste nešto promenili kod ove igre i šta?
    No, you make the rules.
    9: Jesu li igre potrebne u životu i nama odraslima?
    Više nego deci.
    10: Hoćete li nastaviti da se igrate i da širite igru?
    Ne, jer se na mojim sajtovima igram samo rečima. Ali, da, govoriću o igri meni dragim ljudima.
    11: Da li vam je bilo dosadno? Želim surovu istinu ;)
    Odgovaram na 11. pitanje. Zar misliš da bih to radio da mi je bilo dosadno? :)

    PS: hoću jošššššššššššššššššššššššššššššššššš

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala na ukazanom poverenju. Obećavam da ću jednom sesti i odgovoriti na pitanja, trenutno sam u nekoj fazi hibernacije :) Kulinarstvo mi je nekako lakše opisati i odgovoriti na takva pitanja, a ova tvoja zahtevaju pogodan trenutak i vreme. Ne bih da to uradim površno i po klišeu, zato tražim malo vremena i strpljenja :) Pozzz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jafi, nek si ti živa izdrava tebi i tvojima i meni, a imaš sve vreme ovog sveta, samo...odgovori :) Kad, tad :D

      Избриши
  4. Hvala puno što ste i nas dvije uključili u ovu igru, rado ćemo se i odazvati i odgovoriti na pitanja, vrlo brzo! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ćete se odazvati ovoj igri i nestrpljivo ću čekati odgovor.
      .

      Избриши
  5. Divno si sve napisala.
    Drago mi je što se sve bolje upoznajemo, i nadam se toj kafici u Zemunu.
    Hvala na nominaciji, sada mi je ovo druga, sutra ću da pišem.

    ОдговориИзбриши
  6. Zašto ste se odazvali igri “Blogeri se igraju”? Želim surovu istinu ;)

    Igri sam se odazvao iz poštovanja prema tebi, koja si me pozvala. Inače ovu vrstu igara ne volim.

    Volite li uopšte da se igrate?

    Obožavam da se igram, i smatram da se život mnogo lakše "odrobija" ako se igramo. U svim njegovim oblastima.

    Jeste li nešto naučili iz ove igre?

    Nisam.

    Koliko mislite da su igre važne u životu i zašto?

    Vrlo su važne, jer uspostavljaju neku životnu ravnotežu. Ne bi se izdržalo da je sve ozbiljno i po pravilima.

    Jeste li čitali neku knjigu Erika Berna?

    Nisam, i skrušeno priznajem da prvi put čujem za njega.

    Da li je ova igra dokolica ili ima u njoj više od tog?

    Dokolica i širenje blogerskih krugova.

    Podseća li vas ova igra ne nešto i ako vas podseća, na šta tačno

    Podseća u neku ruku na stare dobre leksikone.

    Da li biste nešto promenili kod ove igre i šta?

    Ukinuo bih je. :)

    Jesu li igre potrebne u životu i nama odraslima?

    Vrlo potrebne, isto kao što su nam bile potrebne i dok smo bili deca.

    Hoćete li nastaviti da se igrate i da širite igru?

    Širiti je sigurno neću, ali ovim sam se obavezao da odgovorim na još jedan poziv, koji mi je Nega uputila pre tebe.

    Da li vam je bilo dosadno? Želim surovu istinu ;)

    Nije mi bilo dosadno, zaista nije, jer nema mnogo pitanja. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veoma me raduje da si se odazvao ovoj igri iako ne i po protokolu, ali, kako i sama nisam ljubitelj protokola, osim kada ga je nemoguće izbeći, mislim da je mnogo važnije što si bio deo same igre. Inače Erik Bern je napisao bestseler "Koju igru igraš" i toplo ti je preporučujem. Mislim da će ti ona otkriti da u suštini i jesi nešto naučio i iz ove igre, ali to bar u ovom trenutku ne vidiš ;)

      Избриши
    2. Protokol uvek može da se izbegne, ali da ne otvaram sad novu filozofsku temu, pogotovo ne ovde gde treba da se igramo. :-)

      Hvala na preporuci, potražiću knjigu.

      Избриши
    3. Pa knjiga je ako ne kod tebe, onda kod mene negde... Ili u komšiluku... Ili kod Slavoljuba, ali pre mislim da je tu negde.

      Избриши
  7. Onače Olja, vrlo ti je mudro ovo što se sva pitanja odnose na igranje, sviđa mi se :o)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lepa promena jel da? A i jednostavnije je za ideju za davanje samih odgovora :)

      Избриши
  8. Prvo želim da se zahvalim Olji i izrazim da mi je velika čast što sam se našla među pomenutim imenima da podržim ovu akciju. Ja sam Milica Martha Denic i posedujem tri bloga. Jedan je za moju dušu (http://marthadenic.wordpress.com/), jedan je poslovni (http://prevolucija.wordpress.com/), a novi blog koji pišem je (http://porukaizbuducnosti.wordpress.com/).

    Pa da krenem sa odgovorima:

    1. Zašto ste se odazvali igri “Blogeri se igraju”? Želim surovu istinu ;)
    - Lepo je videti da se kvalitetni ljudi, blogeri, uključuju u ovakve akcije i otvaraju vrata svojih misli širem auditorijumu.

    2. Volite li uopšte da se igrate?
    - Život je igra, a ja volim život.

    3. Jeste li nešto naučili iz ove igre?
    - Iz svake igre, dobre ili loše, uvek se nauči nešto. Ova je pozitivna, u svakom smislu.

    3. Koliko mislite da su igre važne u životu i zašto?
    - Bez sitnih radosti naš život bi bio dosadan i sve to što mi prenosimo na virtuelni deo papira je neka vrsta igre sa onima koji čitaju i sa samim sobom.

    3. Jeste li čitali neku knjigu Erika Berna?
    - Nisam, ali sam prošla kurs na Courseri iz socijalne psihologije gde su njegove teorije dosta uvažavane i široko korišćene.

    4. Da li je ova igra dokolica ili ima u njoj više od tog?
    - Svakako nije dokolica.

    5. Podseća li vas ova igra ne nešto i ako vas podseća, na šta tačno?
    - Ova igra me vraća u prošlost, kada smo na danas već požuletim papirima vredno beležili svoje misli, igrajući se sa njima.

    6. Da li biste nešto promenili kod ove igre i šta?
    - Nope. :)

    7. Jesu li igre potrebne u životu i nama odraslima?
    - Kao što i gore rekoh, nama je igra preko potrebna. :)

    8. Hoćete li nastaviti da se igrate i da širite igru?
    - Uvek.

    9. Da li vam je bilo dosadno? Želim surovu istinu ;)
    - Da mi je bilo dosadno sigurno ne bih trošila vreme i pisala ove redove.

    Veliki pozdrav za sve saborce, blogere. :)

    ОдговориИзбриши
  9. Hvala što niste prekinuli igru. Uživala sam čitajući redove koje ste napisali, iskreno :)

    ОдговориИзбриши
  10. Draga Olja, kao prvo hvala na nominaciji :) . Igrala sam u proslom krugu ovu igru, pa ne bih da postavljam nova pitanja i nominacije blogera, jer se prosli put veliki dio nominovanih nije odazvao igri. Zato molim za oprostaj sto cu samo ovdje odgovoriti na pitanja :)

    1. Zašto ste se odazvali igri “Blogeri se igraju”? Želim surovu istinu ;)

    Prvi razlog je, jer mi je drago sto sam se nasla na listi nominovanih i sto me je odabrala blogerka cije price mi se svidjaju i u kojima osjecam dobrotu i toplotu samog autora :). Drugi razlog je, sto smatram da je red da se odazovem, posto sam nominovana :)

    2.Volite li uopšte da se igrate?

    Naravno (po tome sam prepoznatljiva u mom ozbiljnom okruzenju :) )

    3.Jeste li nešto naučili iz ove igre?

    Naucila sam ponesto o drugim blogerima, a i to da nisam jedina koja voli da se jos uvijek igra :)

    4.Koliko mislite da su igre važne u životu i zašto?

    Ovisno o kojoj vrsti igre se radi, nekada su vazne zbog samog druzenja, nekada da se zaborave brige koje nas muce svakodnevno i da se opustimo, ponekad se nesto nauci, a neke su tu da pomocu njih treniramo strpljenje, znanje, sposobnosti ili izazivaju nasu znatizelju.

    5.Jeste li čitali neku knjigu Erika Berna?

    Ne :(

    6.Da li je ova igra dokolica ili ima u njoj više od tog?

    Za sve koji vole da se igraju, mislim da nije. A i posto citamo jedni druge, i kroz price se upoznajemo, ovo je jedan korak dalje da saznamo nesto vise jedni o drugima.

    7. Podseća li vas ova igra ne nešto i ako vas podseća, na šta tačno

    Kao i mnoge pre mene, na spomenare.

    8. Da li biste nešto promenili kod ove igre i šta?

    Mozda manji broj nominacija? Za blogere pocetnike mislim da je problem navesti 11 blogera.


    9. Jesu li igre potrebne u životu i nama odraslima?

    Mislim da jesu. Vise volim ljude koji se vole igrati, koji u svakodnevnom zivotu znaju biti povremeno neozbiljni, opusteni, nasmijani, jer takvi zrace pozitivnu energiju.

    10.Hoćete li nastaviti da se igrate i da širite igru?

    Sirila u proslom krugu :)

    11. Da li vam je bilo dosadno? Želim surovu istinu ;)

    Ne, interaktivno je uvijek zanimljivo :)


    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mnogo mi je drago da si odgovorila na igricu :) Posebno su mi se dopali odgovori, a i saznanje da ti se dopadaju moje priče :) Hvala ti :)

      Избриши

Radovalo bi me da saznam vaše mišljenje o ovoj temi :)